سبک نامه یک سمک

یک ماهی آزاد

سبک نامه یک سمک

یک ماهی آزاد

اینک آخر الزمان!

 

وقتی عکسها رو مرور می­کردم مبهوت این ملتی بودم که هنوز با امید نامه­های تظلم­خواهی رو خطاب به اون می­نوشتند و با ذوق و شوق دنبال ماشین حاملش می­دویدند! وا حیرتا از این مردم عبرت­ناپذیر خوش­خیال فراموشکار! البته از حق نگذریم حلاوت سخنرانی­هاشو نباید از یاد برد. خداییش تو این اوضاع وانفسا و تلخ روزگارمون همت بلندی می­طلبه که کسی بتونه لبخندی رو به لبان ایرانی بنشونه و انصافا عزیز دلمون خوب از عهده وظیفه­اش بر می­یاد. من که بخیل نیستم. شما هم بخونید و بخندید. " ایران مهمترین کشور جهانه! بعد از انقلاب به چنان عزت‌مندی رسیده‌ایم که هر کشوری که به دنبال سری در سرها آوردنه به ملت ایران نیازمنده! ایران در جهان عزیز و محبوبه و علتش هم اتصال ما به مکتب امامت و ولایته! ذلیلتر از ارتش آمریکا ارتشی وجود نداره! ایران مانند گلستان وسط آتشه!" اینا رو گفتم تا یه کم سر معده تون گرم بشه تا وقتی اصل نقل شیرین براتون رو شد یهویی از خنده رودل نکنید. البته اینجاهاش دیگه فک و سرش همزمان داغ شده بود و یخده بازیش رفت تو سبک نمایشهای روحوضی. " آره، جونم براتون بگه. حاجیه سکینه از خدیج خانم که اونم از چند تا خاله خان باجی دیگه نقل می کرده، شنیده یه مشنگی به اسم آمریکا فهمیده یکی از خاندان پیامبر اکرم تو منطقه ما ظهور می­کنه و ریشه تمام ظالمای پدرسوخته رو می­سوزنه و اونم می­خواد جلوی ظهور امام زمانو با تشکیل باندهای عکاسی غرب­زده بگیره! والا! دروغ چرا؟ تا قیامت آ آ آ. سندش هم موجوده!!! "

حالا که حسابی مستفیض شدید، باقی شاید و اماهای ساخته پرداخته ذهن مغرضانه­تونو بزارید دم کوزه آبشو بخورید و در عوض به "ذهن زیبا" فکر کنید. همون فیلم اسکاری در مورد پرفسور مبتلا به شیزوفرنی مزمن، استاد "جان نش" که در عین حال برنده جایزه نوبل هم شده بود. با این حساب ما هم می تونیم امیدوار باشیم بیمارمون حالا نه نخل طلایی کن یا شیر طلایی ونیز، که حداقل جایزه پلنگ صورتی جشنواره­های داخلی رو بخاطر نمایشهای موفقش در سفرهای دوره­ایش دریافت کنه! 

 

پ. ن: می­گن امشب شبیه که دین کامل و نعمت به تمامی ارزانی شده. شبیه که رب عظیم اسلام رو پسندیده. تو چنین شبی خوندن بعضی نشانه­های آغاز قیام موعودش خالی از لطف نیست:

آنگاه که دیدی حق مرده و اهل حق از میان رفتند.

و دیدی که شخص فاسق دروغ گوید و کسی دروغ و افترایش را بر او باز نگرداند.

و دیدی که مداحی و چاپلوسی فراوان شده.

و دیدی که مرد به زبان گوید آن چه را عمل نکند.

و دیدی که مردم به شهادت ناحق اعتماد کنند.

و دیدی که دستورات دینی طبق تمایلات اشخاص تفسیر گردد.

و دیدی که زمامداران به کافران نزدیک شوند و از نیکان دوری گزینند.

و دیدی که به حرف تهمت و سوء ظن مردم را بکشند.

و دیدی که  سوگند­های بناحق بنام خدا بسیار گردد.

و دیدی که خونریزی را آسان می­شمارند.

و دیدی که مرد برای غرض دنیایی، ریاست می­طلبد و خود را به بد­زبانی مشهور می­سازد تا از او بترسند و کارها

به او واگذارند.

و دیدی که فقیه برای غیر دین فقه می­آموزد و دنیا و ریاست طلب می­کند.

و دیدی که مردم دور کسی را گرفته اند که قدرت دارد.

و دیدی که بر فراز منبر­ها مردم را به پرهیزکاری دستور دهند ولی خود گوینده به دستورش عمل نکند.

و دیدی که نشانه­های حق مندرس گشته است.

در چنین موقعی مواظب خود باش و نجات خود را از خداوند بخواه.